Masz pozytywny wpływ? Udowodnij to!
14 grudnia 2011 roku w Novym Kinie Praha w Warszawie odbyła się konferencja PROVE IT.PL!, kończąca projekt poświęcony mierzeniu oddziaływania i kapitału społeczno-ekonomicznego w przedsiębiorczości społecznej, realizowany przez Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego wespół z Ogólnopolską Federacją Organizacji Pozarządowych.
Efektem prac jest stworzenie polskiej wersji angielskiego narzędzia PROVE IT.PL. – Jest ono odpowiedzią na problem niskiej wiarygodności przedsiębiorstw ekonomii społecznej (PES) w Polsce, która wynika głównie z nieznajomości standardów prawnych oraz zarządczych i dlatego stanowi często poważną barierę w rozwoju organizacji.
Autorami polskiej wersji są: Katarzyna Sadło, Piotr Frączak, Karolina Cyran-Juraszek, Robert Badurek, Joanna Tyrowicz oraz Beata Juraszek-Kopacz.
Narzędzie pozwala na dokonanie wiarygodnej autodiagnozy kondycji ekonomicznej każdej organizacji oraz umożliwia budowanie planów finansowych dowolnego przedsięwzięcia. Skutkiem tego będzie wzrost wiarygodności, sprawne i skuteczne zarządzanie oraz ułatwienie pozyskiwania partnerom, klientów, inwestorów oraz wolontariuszy.
Konferencja miała na celu upowszechnienie narzędzia wśród szerokiego grona managerów i liderów przedsiębiorstw społecznych prowadzonych przez organizacje pozarządowe oraz przedstawicieli administracji publicznej i biznesu. W dyskusji nad znaczeniem wiarygodności i efektywności w działaniach swoich organizacji wzięli udział:
Jakub Wygnański – Fundacja Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”
Joanna Tyrowicz – Narodowy Bank Polski
Joanna Wardzińska – Towarzystwo Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych S.A.
Jacek Wojciechowicz – ekonomista, były pracownik Banku Światowego
Teresa Zagrodzka – niezależny ekspert
Karolina Cyran-Juraszek – manager projektu PROVE IT.PL!
Stowarzyszenie „Obywatele Obywatelom” podczas konferencji promowało wśród podmiotów ekonomii społecznej prowadzoną w szerokim zakresie działalność wydawniczą: od projektów makiet publikacji po redakcję, skład i projektowanie graficzne folderów, broszur, książek czy czasopism, w tym sztandarowego produktu – magazynu „Nowy Obywatel”.